Op vrijdag 13 en zaterdag 14 december houdt Bonfire aan de Wijnstraat 117 een leegverkoop. Op vrijdag zijn de deuren van 10 uur tot 21 uur geopend en op zaterdag is iedereen tussen 10 uur en 17 uur van harte welkom om onder het genot van een heerlijke bak koffie, thee of warme chocomelk rond te neuzen tussen alle meubilair, servies, boeken en prullaria we in de afgelopen zeven jaar heeft verzameld.

Appartementen in de kerk

Omdat de gemeente Dordrecht het pand verkocht heeft aan een projectontwikkelaar om er appartementen in te bouwen, moet het pand aan het einde van de maand leeg opgeleverd worden. “Alles mag weg tegen elk aannemelijk bod”, zegt Erwin Wietses, directeur van de stichting die met de ontmoetingsplek Bonfire de deuren van de Bonifatiuskerk de afgelopen zeven jaren openhield. “Het is erg jammer dat we nu moeten sluiten. De afgelopen jaren hebben we heel veel uitverkochte voorstellingen gehad en voor bidders en toeristen was dit ook een plek die ze graag bezochten. Deze leegverkoop biedt ons de kans om iedereen die ons gesteund of bezocht heeft de afgelopen jaren nog eens te ontmoeten op deze prachtige plek en samen herinnering op te halen. Het biedt ons ook de mogelijkheid om aan de geïnteresseerde bezoekers uit te leggen wat we als stichting gaan doen, nu we de Bonifatiuskerk gaan verlaten.”

De leegverkoop van komende weekeinde is niet het laatste evenement dat wordt georganiseerd. Op zondag 29 december is de laatste Bonfirenight met de titel ‘This is Bonfire’. Loft Worship, Amanda Lock en band en Break Free Worship leiden de aanbidding. Wietses: “We geven met deze laatste aanbiddingsavond op deze plek nog een keer alle eer aan God voor wat Hij in de afgelopen zeven jaar gedaan heeft in Bonfire.” De deuren gaan op 29 december om 19:00 uur open, om 19:30 uur gaat de avond van start.